zaterdag 31 juli 2010

Squamish 5 - A lot of experiences!

Voorbije week was meer een boulder week dan trad climbing. Mijn vaste trad climbing partner Fabi keerde een week geleden terug naar Duitsland. Maar alleen ben ik hier niet, ik klim een beetje met een hele groep, Canadezen, Australiers, en Britten.


Het boulderen gaat zeer vlot hier, gisteren was een zwaare en lange dag. Ik stond op om 8 am om de boulders te gaan bepotelen en liet ze pas terug los om 8 pm. Ik deed mijn tweede en derde V7, en mijn eerste en tweede V8.
Een V8 ging zelfs van de tweede poging, die was helemaal mijn stijl, verre bewegingen in een dak met pitsers genaamd Tatonka. :)
Die avond deed ik ook nog enkele populaire V5's.

Enkele dagen geleden deed ik nog eens een poging in Dreamcatcher. Deze keer kon ik weer elke beweging doen tot aan de smalle crack, ik werkte die bewegingen ook uit tot aan de crux waar ik niet veel meer in kon bewegen. Ook vanwege het gebrek aan vel op mijn vingers. Deze route blijft een prachtige lijn en ik ben er zeker van om in enkele jaren terug te keren en dreamcatcher dan ook werkelijk te vangen!



Binnen drie dagen is het zover en verlaat ik mijn grot en daarbij ook mijn eerste bestemming van mijn klimtrip. Volgende bestemming is Denver, Colorado!


3 comments:

how cool is that my man!!! keep on rocking it - I am so glad to see these pictures. Work it out in Duitsland we like to say "alle guten Dinge sind drei" ;-) I feel you.

talk to you soon and enjoy Colorado!!PS: don't forget about the cams,nuts and Co.!

Hey man!!
Now i'm in colorado, boulder. In a house of some friendly guy I met on the bus to Boulder. I haven't climb yet, will be soon. Here is everything, trad, sport and boulder! A lot of trad to so a keep on trad climbing, don't worry!

See You Man!

Siebe

Hé dag Siebe,

Wauw super dat ge zo'n lijn kunt proberen.
Geniet niet nog van de reis , het klimmen, de mensen ...

grtjs Peter en Caroline

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More