zaterdag 24 juli 2010

Squamish 4 - A bit of everything

Trad Climbing
De laatste multipitch die we deden was de zwaarste, Freeway 5.11d.
Het was een zwaare dag met een klim van 11 pitches. Ik ging op kop in drie 11a´s.
Fabi deed de moeilijkste pitches, namelijk twee keer 11c. De tweede 11c ging door een dak op een hoogte van 300 meter. De crux was een rechtse handjam waarop je moest doorgaan naar een goede fingerlock. Spijtig genoeg viel Fabi in deze crux, hij maakte een val op een nut geklemd in een barst, de nut was ongeveer een vingernagel groot en een kleine cm dik. Zeer spannend dus :)

De laatste pitch deed ik, deze was op bolts. Een lengte van 50 meter met maar 6 haken :) ook weer eens zeer spannend, vooral een uitklim van 15 meter zonder haken.

Sport Climbing

De dag erna besloten we een eindje te liften naar een sportklimgebied genaamd Cheakamus.
De eerste keer dat ik sportklimroutes klom op graniet, echt super tof met veel variatie! Van grote grepen naar technische stukken op regletten, en dan weer in een barst op naar een dal!

Bouldering

Boulderen op graniet, pijnlijk maar prachtige technische boulders in combinatie met kracht. Ik deed deze dag mijn eerste V7 en direct daarna mijn eerste V8. Deze twee waren twee prachtige lijnen op een arrĂȘte met allemaal slopers, heerlijk!

Dankzij het gepush van Fabi maakte ik een goede beslissing die dag. Ik deed een poging in de beroemde Dreamcatcher van Chris Sharma! Dit is echt een prachtige lijn en ik raakte verrassend ver! Ik stopte net voor de crux wegens kapotte vingers van de granietsteen.
De dal voor de dyno deed ik bijna helemaal, en de dyno naar de rand deed ik van de eerste keer! Al de andere passen voor de crack begon kon ik ook redelijk vlot, eenmaal in de crack werd het echt super hard.

Dit is een video van Dreamcatcher:
">

4 comments:

Wederom interessant nieuws allemaal. Goed te horen dat het daar lekker losloopt. Ik kijk al uit naar de 'Siebe Vanhee - Dreamcatcher 5.14d' youtube hit;-) Maak er nog een knallende vakantie van (in elke mogelijke zin van het woord)!

Korneel

Siebe, ge zijt daar echt gemaan aant klimmen precies! doe zo verder! We missen u! zonder u smaken duvel en chimay toch wa minder ze! groeten emilio en tine

Korneel: Die poging in dreamcatcher was gewoon eens om te voelen, maar ik ben er zeker van dat als ik binnen enkele jaren echt super sterk zou zijn dat dat een harde route is waarvoor ik zal gaan, al die bewegingen zijn echt zo zalig en hard.

Emilio en Tine:
Haha, laat het jullie toch maar smaken! Bier..... lang geleden seg. Ben hier al een paar keer met wat vrienden een liquidstore binnen gewandeld maar alles is zo duur dat ik het ni waard vind :) 5.30 $ voor een chimay! :)Dat zijn twee maaltijden.
Ahjah en weet je hoe ze de klimmers hier noemen, en de levens wijze die de klimmers hebben => "Dirtbags" haha ik ben oficieel een dirtbag who lives in a dirty cave! En tis een zalig leventje!

Ik begrijp niets van al die klimtermen, maar wat ik wel weet is dat
telkens als ik je belevingen lees , krijg ik zo'n vrij gevoel, zalig! Geniet van dat zalige dirtbag leventje -:)! en laat ons er ook nog maar wat van meegenieten.

groetjes
Greet

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More