maandag 24 augustus 2009

Mallorca 3 - Psychobloc and psycochilling


Na die eerste twee sterke klimdagen in Cala Barques deden we het wat rustiger aan. We filmden enkele routes om wat mooi beeldmateriaal te verzamelen alhoewel dat dat erg moeilijk is en we minder beelden hebben kunnen maken dan gehoopt!

Momenteel slapen we in het bos aan de rand van de baai Cala Romantica. Deze locatie is veel praktischer aangezien er meer tourisme is en we dus makkelijker water en eten kunnen kopen.



We klommen gisteren in La Cova del Diablo waar de routes 20 meter hoog zijn! En bovendien zitten alle cruxen op 4 meter voor het einde! Dit is dus echt eng en hier heb je veel moed en durf voor nodig. Ik klom er een 7a en een 6c en probeerde daarna nog een zware 7b waarvan de crux bovenaan wat nat lag. Waardoor die moeilijk te klimmen was! Ik viel twee keer van op 15 meter en dit voelde ik al wat in mijn rug.
Het is gek hoe weinig controle je hebt in zo'n diepe val, ik kon me met moeite recht in het water laten vallen.




We besloten om het heel rustig aan te doen deze laatste twee dagen en nog wat van de vakantie te genieten op enkele terrasjes met de twee zwitserse klimsters die we leerden kennen in Cala Barques.




The Psycobloc Movie van deze vakantie volgt nog!

1 comments:

Hebben ze een website, die zwitserse klimsters? ;-)

Greetz,
Herman

PS: je hebt hier nog niets gemist...

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More