donderdag 20 augustus 2009

Mallorca 2 - Psychobloc


Ondertussen zijn we enkele dagen verder en zitten we in het Zuiden van Mallorca in Cala Barques voor de Deep Water Solo.

In het noorden bij de sportklimroutes ging het mij na die rust dag iets minder goed. Ik klom voorbij de twee cruxen in de 8b+ met de setjes aan de gordel, maar toen ik dacht dat ik er was en de route gedaan had begon ik te stressen en maakte ik een voetfout en viel! Hierna probeerde ik die route nog enkele keren maar ik raakte niet meer door de eerste crux omdat ik telkens blokkeerde in mijn hoofd en er stress op kwam. Ik heb deze route dus niet kunnen klimmen maar kon me wel nog goed amuzeren in die prachtige omgeving. Ik klom de laatste dag ook nog een geweldig mooie 8a+ in een prachtig hooge wand!


Onze reis zonder auto naar het zuid-Oosten van het eiland voor de Psychobloc was erg zwaar met al ons klimmateriaal. Het was vooral een grote proef om Cala Barques te vinden!


De Psychobloc bevalt me heel goed en ik kon bijna alle routes en combinaties op de twee grote sectoren, Sa Cova en Metrosexual, in Cala Barques afwerken op maar twee dagen tijd! Ik deed gisteren op een dag een 7c+ en 3 8a's, waaronder twee nieuwe routes!




Ik geniet enorm van de grote hoogte boven het water. Dit is de natuurlijkste vorm van klimmen die ik ooit al gedaan heb! Het gevoel van in een concentratie te zitten om een moeilijke route uit te klimmen is nog sterker bij het psychoblokken. Op bepaalde momenten kom je terecht in een gevecht met jezelf, tegen angst en tegen je gedachten!



2 comments:

zie maar dat ge met fantastisch beeldmateriaal terugkomt, en deze keer niet enkel van 't strand en omgevingsobjecten ;)
enjoy mateke

fijn dat het een geweldige ervaring is.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More