maandag 13 juli 2009

Les Gorges du Tarn

Met een warmte van 30°C kwamen Florian en ik aan in Gorges du Tarn na de RockTrip. We begonnen onze eerste klimdag op de sector Gullich met enkele korte krachtige routes. Ik deed er die dag twee 8a's en hield er een flapper aan over. Florian deed het rustig aan aangezien hij een week lang met zijn voeten op de grond bleef en de maanden daarvoor zijn eindexamens had. Ondanks de flapper was dit een goed en stevig begin van een nieuwe klimtrip!

De dag daarna klommen we niet zo veel aangezien we de eerste dag te veel op de scherpe pockets van sector gullich hadden getrokken.

Na de eerste twee klimdagen in de hitte van de Tarn besloten Flo en ik een andere sport te proberen en die dag als rustdag te gebruiken. We gingen kayaken, we besloten de langste toer te doen van 18 km. Dit gaf een prettige dag met veel gespetter in het water!

Na deze actieve rustdag vertrokken we om 9 uur 's morgens met twee Françaises van op de camping naar de rotsen! Die dag deed ik een 8a à vue van 50m genaamd “Les ailes du désir”.
Als je genoeg continuiteit hebt is deze route voor zijn niveau goed te doen!
Dit deed me weer eens herinneren hoe geweldig het is om harde routes à vue te klimmen, je komt in een bepaalde flow wanneer je aan niets meer denkt behalve aan de volgende greep!

De volgende dag namen we terug een rustiger ritme aan en vertrokken we na een zwempartijtje tegen 13u naar de rotsen al liftent. We begonnen met een prachtige lange 7c die ik met enkele nodige kreetjes à vue deed. Flo deed deze daarna vlot met enkele zuchtjes van de tweede poging!
Verder deze dag deed ik “Priez pour nous” een prachtige 8a+ waar je toch wel wat weerstand voor nodig hebt.
Die dag kwamen we ook Dave Graham en John Cardwell tegen, na even kennismaken en relaxen nodigde zichzelf al snel uit om bij ons op de camping een biertje te komen drinken. We hadden een zalige avond met enkele diepgaande gesprekken die erg leerrijk waren!
Die avond merkten we dat Dave een geweldige visie heeft op de klimsport.

De laatste dagen in Gorges du Tarn deed ik niet erg veel meer aangezien dat mijn huid op mijn vingers me weer eens in de steek liet. Ik liet enkele projecten vallen waaronder “Putain Putain”.

Na deze 11 geweldige dagen vertrokken Flo, ik en Jérôme die ons op kwam halen in Valence naar Céüse voor 5 dagen.
Hier brachten we het meeste van onze tijd door met Dave, John en nog enkele andere Amerikanen. Ik leerde hier de Amerikaanse mentaliteit kennen die toch heel anders is dan wat wij als Europeanen gewoon zijn.

De eerste dag was een à vue dag, ik deed er enkele mooie klassiekers à vue: “Les Colonnettes”, “La femme noire” en “Vagabond d'occident” (7c+,7c/+,7c)!
Gisteren deden ik en Jérôme “Radote joli pépère” (8b), een lange route met juist een bloksectie
op het einde.



Vandaag was het een rustige dag aan het meer van Gap om onze huid te laten herstellen!

Je kan ook alle nieuwtjes volgen op de site van Jérôme: www.jeromedeboeck.com

1 comments:

Hey Siebe,
Goed bezig kerel! Dat ziet er een zalige vakantie uit!

Maar iets anders nu: de vraag waar iedereen aan denkt, maar niemand durft te stellen: Waar blijven de foto's van die twee françaises?! :-)

Groetjes uit Halle (alles nog ok hier) en tot binnenkort!

Herman

PS: Ge weet toch dat Dave Graham mijn absolute rotsklimheld is?

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More