maandag 29 november 2010

Selectie 2 "Boulder 2010"

Afgelopen zaterdag vond de tweede selectie van het Belgisch kampioenschap boulder 2010 plaats in Sint-Niklaas. Wat zeer goed is in de organisatie dit jaar is dat de selecties in twee verschillende zalen waren, het verschil in de klimstijl was zeer duidelijk.

Deze bouldercompetitie ging al een heel stuk beter als de vorige in Bleau. De boulders in Sint-Niklaas waren iets minder moeilijk waardoor ik alle boulders van de eerste poging kon klimmen. Met als resultaat een eerste plaats op deze tweede selectie van het BK 2010.

Ik had deze keer een betere techniek voor het klimmen van de twaalf boulders. Het eerste uur probeerde ik in alle boulders de bewegingen zo vlot mogelijk te doen en goede links te maken. Tijdens het officiële gedeelte van de wedstrijd nam ik meer rustperiodes tussen de verschillende boulders, wat nodig was in een fysiek vermoeiende zaal als City Lizard.

De boulders waren zeer mooi en telkens zeer technisch gebouwd ondanks de fysieke stijl. Veel vormspanning en kleine trucjes waren nodig om boven te raken.

Dankzij deze eerste plaats ben ik zelfs twee keer geselecteerd voor de finale in klimzaal BLOK op zaterdag 11 december!

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More