maandag 27 juli 2009

Gorges du Loup 2 & Annot

De voorbije dagen in Déversé waren enkele dagen van aanpassing aan de krachtige overhangende stijl. Ik zocht me er een mooi lang project, “Les maux de la fin” 8c van 40 meter. De eerste lengte is een 8a+ van 15m die ik uiteraard elke keer opnieuw moet doen om door te klimmen in de tweede lengte. Dit kan mentaal wel vermoeiend zijn. Ik deed ondertussen al enkele pogingen en werkte alle bewegingen goed uit. Nu zal het me nog enkele pogingen kosten om al de verschillende secties aan elkaar te naaien.





Florian concentreert zich op een oud project “Sika” 8a. De naam zegt het zelf, er zijn alleen maar gesikateerde grepen in deze route terug te vinden!
Jé houdt zich bezig met "Total eclatch" 8c/+, het was eerst 8c maar aangezien er een greep van de crux is uitgebroken en het nog steeds doenbaar is, zou er misschien een + bijkomen. Felipe werkte er in “Super Mekanik” 8a, een korte stevige route met een boulder crux op het einde. Hij kwam de laatste dag dicht bij de top! De enige van ons vijven die zijn project klom is Mike, hij kon “Mekanik” 7c na enkele zweterige pogingen afwerken

Om niet altijd op dezelfde plek te klimmen zijn we de voorbije twee dagen naar Annot gegaan om daar een nieuwe stijl uit te proberen.
De zandsteen rotsen liggen er in een bos waardoor de temperatuur er erg aangenaam is. De rots heeft bijna geen structuur en is heel egaal, daarom zijn alle routes er geboord en klim je vooral op bi en tri doigts.


Er is een geweldige natuurlijke route met allemaal platte boorden, “Exit in Red” 8a, die ik en Florian de eerste dag deden. We namen enkele prachtige beelden en foto's in deze route! Het filmpje van deze route zal zodra online komen.



De dag erna deed ik nog een 8a (Les Oubliettes) waar ik in mijn flashpoging met de voorlaatste greep in mijn hand viel. Om de dag te beëindigen deed ik met een goed gevecht nog een 7c a vue.

Geweldige plek om er enkele dagen geklommen te hebben en eens een andere stijl en structuur van rots te ondervinden.

Op de rustdag zag ik het wel zitten om den jonny uit te hangen met een moterzaag in de tuin van Jé's grootmoeder!

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More