zaterdag 2 mei 2009

Siurana - Het was maar een sombere vakantie

Afgelopen paasvakantie zat ik in Siurana, Spanje met Wanne Libot, Klaas Willems en Mathieu Pauwels. Met de verwachtingen op veel zon in het zuiden van Spanje kwamen we terecht in een grote regenwolk die nooit leek weg te gaan.
Toch was de eerste dag prachtig, genoeg zon met enkele wolkjes voor de goede wrijving.
Een perfecte dag om op het gemak, maar toch snel, de siurana stijl opnieuw te pakken te krijgen.
Maar toen begong het ongeluk, de eerste regendagen kwamen er aan en deze bleven maar duren. We konden enkele dagen helemaal niet meer klimmen omdat alles nat lag. Wanneer het leek te minderen probeerden we al stil aan af te dalen naar de rotsen. We konden zo enkele dagen een beetje klimmen maar niet erg veel.
De tweede week begon al wat beter met twee zonnige dagen. Deze zon gaf aan iedereen een goede motivatie en zorgde voor enkele prestaties.
Ik klom er "Ramadan" 8b van de tweede poging. Het is een rechte route waar dus veel kleine grepen te vinden zijn en de techniek een grote rol speelde. Er zat een crux in het begin en dan nog twee moeilijke secties in de helft. Daarna heb je een rustpas op twee goede grepen waar zelfs een pudding koek van bij mij in het dorp welkom zou zijn. Dan klim je verder uit op een dal waar de haakafstand wel een goede 5 meter is en je de zekeraar niet meer ziet. Een geweldig gevoel van alleen zijn op een grote hoogte overviel me!
Hierna klom ik de 7c+ er rechts van flash, deze is net de zelfde stijl als de 8b en een echte aanrader!
Het weer van de andere dagen van deze vakantie was ook weer niet om erg vrolijk van te worden . Bovendien was ik de laatste dagen ziek en had ik spijtig genoeg het fit niet meer om nog te klimmen.
Dus keerde ik terug naar België als een zieke hond die te lang in het Belgische rot weer zou gelopen hebben.
Al bij al viel deze vakantie nog mee, het was tenslotte een "vakantie"!

Het filmpje van "Ramadan" zal binnenkort te bezichtigen zijn op deze blog en youtube.

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More